Hoe houd je een werkplek overzichtelijk

Zeer actueel is nu het door elkaar lopen van werk en privé. Waar is door de coronacrisis  een werkplek gecreëerd in huis?
Dat kan aan de keukentafel, op zolder, op een kinderkamer, de slaapkamer of een gerealiseerde kantoorruimte in de garage, of?

Velen zijn zeer creatief geweest om thuis en werk noodgedwongen met elkaar te combineren. En wat nu als deze gecreëerde situatie een blijvende situatie wordt.
Dan is het mijn inziens nu tijd om je situatie te evalueren en zonodig aan te passen.

Onvermijdelijk is het dat ook allerlei zaken van thuis en werk met elkaar verweven raken. Hoe organiseer je dat het voor jou prettig werkt.  

Een methode die ik verschillende mensen aangeleerd heb is doorzichtige A-4 mappen in een lectuurbakbak met en de to-do notes van Organizing works 

( Maar je mag ook bij mij een blokje bestellen om het uit te proberen) 

 

Bak 1 doe je alles wat je hebt te doen op datum van afwerken 

Bak 2 doe je alles wat wel een keer mag maar niet moet…/ of voor privé 

Bak 3 doe je alles wat je op gaat bergen en is afgehandeld  

                         

Het allerbelangrijkste is dat je een planning maakt om je taken uit te voeren! Dat kan in je agenda, op een weekplanner of op de computer!

                            HEMA

Te bestellen bij Organizing Works

DEEL DIT BERICHT

Andere blogs