Hoe bespaar ik geld voor mijn klanten?

Als ik vertel dat ik als Professional Organizer graag voor en met particuliere klanten werk, komt bijna altijd de opmerking dat die weinig willen besteden om hun welbevinden te verbeteren. Misschien hebben deze mensen gelijk, misschien ook niet.

Wat is mijn plan van aanpak?

Bij particulieren is het praktisch starten met het aanpakken van een door de klant gekozen ruimte in huis, vaak de beste aanpak is mijn ervaring. Door te zien dat er iets gebeurt wordt duidelijk wat er aan de hand is en wat nodig is om een verandering te realiseren.

Een voorbeeld uit de praktijk

We hebben de de slaapkamer uitgeruimd. De slaapkamerkast hebben we samen gesloopt en naar het  afvalstation gebracht. Samen hebben we boodschappen gedaan voor de benodigde materialen. Mijnheer heeft het plafond gesausd en het raamkozijn geverfd. Samen hebben we behangen. Mijnheer heeft de ondervloer en het laminaat gelegd. Zijn bed heeft hij ook geverfd. Toen het zover klaar was zijn we naar een slaapkamerkast gaan kijken. Deze kost geleverd tot aan de voordeur €239,- en €30,- bezorgkosten. Uit de recensies zou er nog minimaal 3 uur à €55,- in elkaar zetten bijkomen. Dus totaal €434,- minimaal.

Nu heb ik via Marktplaats  een halfhoge grenen kast van €150,- voor €100,-samen met de klant opgehaald. Een mooie rit over de Brienenoord achter Rotterdam gehad waar hij ook van genoot. Kast samen met de verkoper ingeladen. Thuis gekomen is mijn man (de lieverd) even komen helpen on de kast de trap op te helpen sjouwen.  Samen met de klant hebben we hem in elkaar gezet. Dit alles in een tijdsbestek van 4 uur à € 55,-  Totaal €320,-

Wat levert het op?

  1. Een tevreden klant, die in de COVID19 periode heerlijk actief kon klussen  in zijn huis, contact onderhield met zijn buren voor overleg, advies, lenen van een boormachine en vertellen hoe het met de verbouwing gaat.
  2. Een slaapkamer die volledig in verhouding van de afmetingen opgeknapt is naar eigen smaak
  3. Een circulair systeem van hergebruik van goederen
  4. een kostenbesparing van minimaal €114,-
  5. Een blije Professional Organizer. Want wat hou ik van het zo organiseren dat het naar het zin wordt.

Gelukkig kunnen we nog verder met de woonkamer en de keuken!

‘Een fijn THUIS kunnen ervaren
is zeker in deze bijzondere periode
wel zo prettig’

~ Ella Breij ~

DEEL DIT BERICHT

Andere blogs