Blog 'Professional Organizer - Wat een prachtig vak'

Professional Organizer – Wat een prachtig vak

Na mijn opleiding aan de academie voor Psycho-Sociaal Welzijn wist ik vooral dat ik toe wilde groeien naar het begeleiden van kinderen en volwassenen in hun eigen situatie. In hun eigen omgeving en vooral door praktisch ondersteunen!

En is dit uitgekomen?

Veelal wel. Ik heb verschillende slaapkamers, keukens, schuren, zolders, badkamers en werkruimtes met volwassenen en kinderen ( jong volwassenen) aangepakt. En daar word ik blij van en door mijn enthousiasme neem ik mijn klanten mee. 

Wat brengt het nog meer?

Wat ik niet verwacht had en wat wel steeds meer op mijn pad komt is om met klanten mee te kijken in hun administratie en de ordening hier van. En eigenlijk is dat dezelfde procedure als het ordenen van spullen.

Voor eenieder de administratie inzichtelijk maken

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik veel van de administratie omtrent verzekeringen, hypotheek, overzicht financiële situatie aan mijn man overlaat. Ik orden het in mappen, ik kijk met hem mee, maar veel interesse heb ik er niet in.
Ik denk dat voor veel mensen die tegenzin in dat complexe gedoe van hoeveelheid en onoverzichtelijkheid een reden is dat er wanorde in ontstaat.

Als er dan ook nog een crisis op je pad komt….

En dan wordt je ziek, burn-out, een ongeluk, een scheiding, een verlies van een dierbare.
Dat is zo intensief dat al die ‘bijzaken’ op de achtergrond raken. En dan ineens wil een GGD-arts een overzicht van je ziektebeelden en medicijngebruik, je werkgever vraagt je ontslag aan en jij mag je verweren…….
Deze papierwinkel op orde brengen is een is een intensieve klus die ook nog eens een rollercoaster van emoties op gang brengt.
Ik heb gemerkt dat mijn rol als professional organizer dan is om deze ordening zo overzichtelijk te maken, dat jij er zo mee aan de gang kunt.
Waardoor je inzicht krijgt in je financiële situatie, je toeslagen of hulp eenvoudiger kunt regelen, jezelf beter kunt verweren in een (ontslag)proces.

Blij met mijn netwerk 

En dan merk ik dat ik blij ben met mijn netwerk wat ik de afgelopen jaren heb opgebouwd. Via BNI, JouwLaatsteLevensfase en ZZP netwerkgroepen. Hier heb ik geleerd om te durven vragen om hulp en ondersteuning. En hierdoor heb ik ook bedrijven en organisaties leren kennen die helpend zijn voor mijn klanten. 

Kan ik iets voor jou betekenen?

De eerste stap is om met elkaar in contact te komen.
En zoals ik gestart ben met mijn bedrijf: het is mijn missie om meer mensen een thuisgevoel te laten ervaren.
Zo zal ik ook mijn bedrijf voortzetten. Neem vrijblijvend contact op om te kijken of wij samen een meer ’thuisgevoel’ voor jou kunnen bewerkstelligen. Zowel thuis als op de werkplek!

Mijn tafel als ik naaimachine op tafel heb, beschermingsmiddelen aangeschaft heb, mijn administratie doe, nachtdiensten bij Attenza  werk, mijn website bijwerk en mijn planningen uitwerk… Ik hou er van! En zonodig ligt alles zo op zijn vaste plek!

DEEL DIT BERICHT

Andere blogs